Google+ To Φανάρι : Ξεκινούν οι κατασχέσεις για χρέη στο Δημόσιο

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

Ξεκινούν οι κατασχέσεις για χρέη στο Δημόσιο

Πότε οι οφειλές θα χαρακτηρίζονται ανεπίδεκτες είσπραξης
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ: ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΘΥΡΙΔΕΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ Ή ΕΣΟΔΟ ΘΑ ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ
 Εξονυχιστικούς ελέγχους στα περιουσιακά στοιχεία, τις τραπεζικές καταθέσεις, τις λοιπές αποταμιεύσεις και τα εισοδήματα χιλιάδων οφειλετών του Δημοσίου θα πραγματοποιούν οι εφοριακοί υπάλληλοι των Ελεγκτικών Κέντρων, των ΔΟΥ και των Τελωνείων, προκειμένου να πιστοποιήσουν το εάν τα ποσά που χρωστούν είναι εισπράξιμα ή ανεπίδεκτα είσπραξης...

Σε κάθε περίπτωση που θα διαπιστώνουν ότι υπάρχουν ακόμη εισοδήματα, έσοδα και περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών τα οποία μπορούν να κατασχεθούν για την αποπληρωμή των οφειλών θα προχωρούν άμεσα στις κατασχέσεις και σε πλειστηριασμούς, όπου απαιτείται.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, που θα βεβαιώνονται ότι έχουν εξαντληθεί όλα τα μέσα για την είσπραξη των χρεών και δεν υπάρχει πλέον καμία δυνατότητα είσπραξής τους θα τα εντάσσουν στα «ανεπίδεκτα είσπραξης» αλλά δεν θα τα διαγράφουν οριστικά.
Ταυτόχρονα θα προχωρούν, όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος,  στη δέσμευση του συνόλου των τραπεζικών καταθέσεων και του περιεχομένου των θυρίδων που τυχόν διαθέτουν οι οφειλέτες στις τράπεζες και δεν θα επιτρέπουν να χορηγούνται σ’ αυτούς αποδεικτικά φορολογικής ενημερότητας για οποιανδήποτε αιτία.
Από τη στιγμή εκείνη και μετά, όποιας μορφής περιουσιακό στοιχείο, εισόδημα ή έσοδο αποκτά ο οφειλέτης θα τελεί υπό την απειλή κατασχέσεως για την είσπραξη των χρεών του, τα οποία θα αναβιώνουν, καθώς θα αποχαρακτηρίζονται από «ανεπίδεκτα είσπραξης»! Σε όλες τις περιπτώσεις εφόσον τα χρέη είναι υψηλότερα των 100.000 ευρώ θα πρέπει, επιπλέον, να έχουν υποβληθεί μηνυτήριες αναφορές για την άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος των οφειλετών.



Πότε οι οφειλές θα χαρακτηρίζονται ανεπίδεκτες είσπραξης

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΓΓΔΕ

Από το μικροσκόπιο των εφοριών θα περνά η περιουσιακή κατάσταση όλων των φορολογουμένων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο, προκειμένου οι φορολογικές αρχές να ξεχωρίσουν τις οφειλές που είναι ανεπίδεκτες είσπραξης από αυτές που μπορούν να εισπραχθούν.
Εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή, δίνει διευκρινίσεις για τη διαδικασία που θα ακολουθούν οι ΔΟΥ για το χαρακτηρισμό οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης, προκειμένου το βάρος να πέσει στις οφειλές που μπορούν να εισπραχθούν, ώστε να τονωθούν τα δημόσια έσοδα.
Προϋπόθεση είναι να έχουν προηγηθεί όλες οι νομικές ενέργειες από την πλευρά των ΔΟΥ για την προάσπιση των συμφερόντων του δημοσίου.
Αναλυτικά, όπως ορίζεται στην εγκύκλιο, η διαδικασία χαρακτηρισμού οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης θα γίνεται, ως εξής:
1. Για το χαρακτηρισμό των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες για τον εντοπισμό των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της φορολογικής διοίκησης.
2. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας εκκαθάρισης παύει εφεξής να αποτελεί προϋπόθεση για το χαρακτηρισμό ληξιπρόθεσμης οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης. Επομένως, δεν υφίσταται πλέον κώλυμα για την πρόοδο της διαδικασίας διάκρισης οφειλών σε εισπράξιμες και ανεπίδεκτες είσπραξης στις περιπτώσεις που ο οφειλέτης τελεί υπό καθεστώς εκκαθάρισης και δεν έχει ολοκληρωθεί τυπικά η διαδικασία εκκαθάρισης, λόγω π.χ. μη διορισμού εκκαθαριστή ή μη αντικατάστασης παραιτηθέντος εκκαθαριστή.
3. Για το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, προβλέπεται η σύνταξη αιτιολογημένης έκθεσης από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή, ο οποίος υπηρετεί στην αρμόδια για την εισήγηση, φορολογική ή τελωνειακή αρχή και επιλέγεται από τον προϊστάμενο αυτής, με την οποία πιστοποιείται ότι:
α) Λήφθηκαν όλα τα προβλεπόμενα ασφαλιστικά, διοικητικά, δικαστικά και αναγκαστικά μέτρα σε βάρος του οφειλέτη. β) Διενεργήθηκε εκτεταμένη έρευνα για τον εντοπισμό κάθε κινητής ή ακίνητης περιουσίας και λήφθηκε αντίγραφο της μερίδας του οφειλέτη τουλάχιστον από τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία του τόπου κατοικίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και του τόπου καταγωγής. γ) Διερευνήθηκε και διαπιστώθηκε ότι δεν υπόκεινται σε διάρρηξη, λόγω καταδολίευσης, μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη. δ) Ολοκληρώθηκε η έρευνα για τον εντοπισμό χρηματικών απαιτήσεων, όπως μισθωμάτων, μισθών, συντάξεων, απαιτήσεων στις τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα, τη μεταφορά χρημάτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη στο εξωτερικό και την απόληψη τόκων από το εξωτερικό και, στην περίπτωση πληροφοριών για πηγές αποπληρωμής της οφειλής στην αλλοδαπή, διαπιστώθηκε ότι υποβλήθηκε τουλάχιστον η αίτηση του άρθρου 298 του ν.4072/2012 (ΦΕΚ Α' 86, άρθρο 5 της Οδηγίας 2010/24/ΕΕ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 16ης Μαρτίου 2010) ή και άλλη συναφή αίτηση. ε) Διερευνήθηκε κάθε στοιχείο που περιλαμβάνεται στα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα στη Φορολογική Διοίκηση και στο φυσικό φάκελο του οφειλέτη, όπως φορολογικές δηλώσεις, δηλώσεις μητρώου, ισολογισμοί και λοιπές χρηματοοικονομικές καταστάσεις, έντυπα πληροφοριών για περιουσιακά στοιχεία. Ειδικά, για τις οφειλές στα Τελωνεία, ο οριζόμενος ελεγκτής θα απευθύνεται στην αρμόδια Φορολογική Αρχή για τη λήψη των ανωτέρω απαιτούμενων στοιχείων. στ) Σε περίπτωση πτώχευσης του οφειλέτη, έχει κηρυχθεί η παύση των εργασιών της πτώχευσης ή έχει επέλθει περάτωση αυτής, τα οποία διαπιστώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως κοινοποίηση δικαστικής απόφασης και έλεγχος τελεσιδικίας αυτής, όταν απαιτείται από το νόμο, λήψη πιστοποιητικού από το αρμόδιο πτωχευτικό δικαστήριο σχετικά με την πορεία της πτώχευσης ή έρευνα στη μερίδα του οφειλέτη που τηρείται στο ανωτέρω δικαστήριο.
6. Η δέσμευση του συνόλου των καταθέσεων, των πάσης φύσεως λογαριασμών και παρακαταθηκών, μέχρι του ύψους των οφειλών προς το Δημόσιο και των συμβεβαιωμένων οφειλών προς τρίτους, επεκτείνεται στο περιεχόμενο των θυρίδων σε τράπεζες ή άλλα πιστωτικά ιδρύματα, προκειμένου να αποτραπεί η απόκρυψη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και να επιβληθούν τα προβλεπόμενα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης.
Σημειώνεται ότι για τον επαναχαρακτηρισμό οφειλής ως εισπράξιμης αρκεί να διαπιστωθεί ότι υπάρχει, πριν την παραγραφή της, δυνατότητα μερικής ή ολικής ικανοποίησής της είτε από τον οφειλέτη είτε από συνυπόχρεο πρόσωπο.
7. Ο χαρακτηρισμός της οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης και η καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης για συνολική ληξιπρόθεσμη βεβαιωμένη οφειλή έως τριακόσιες χιλιάδες ευρώ διενεργείται με απόφαση του προϊσταμένου της αρμόδιας για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής φορολογικής ή τελωνειακής υπηρεσίας.
8. Ο χαρακτηρισμός της οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης και η καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης για συνολική ληξιπρόθεσμη βεβαιωμένη οφειλή μεγαλύτερη από τριακόσιες χιλιάδες ευρώ και έως ενάμισυ εκατομμύριο ευρώ διενεργείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κατόπιν εισήγησης του προϊσταμένου της αρμόδιας για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής φορολογικής ή τελωνειακής υπηρεσίας.
 Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου